De beginner

beginner3

Een leerling die nog niet eerder pianoles heeft gehad, start met een korte, zogenaamde, ‘auditieve fase’. Kennis van het notenschrift is hiervoor nog niet nodig. Het is een aantal lessen waarin de mogelijkheden van de piano als instrument worden ontdekt. Door improvisatiespel, het spelen van bekende melodieën op gehoor en m.b.v. een visuele cijfervolgorde leert de leerling spelenderwijs. Door voor- en naspelen van oefeningen zet de leerling de eerste stappen op weg naar een goede pianotechniek. Er wordt aandacht besteed aan een juiste speelhouding en ik leg beknopt de werking van het pianomechaniek uit.

beginner1

Na een aantal lessen, afhankelijk van de vorderingen van de leerling, komt het pianolesboek op de lessenaar. De pianomethode wordt afgestemd op de leeftijd en het startniveau van de leerling. Alleen de beste lesboeken worden gebruikt, aangevuld met losse oefeningen en werkbladen. Extra oefenmateriaal wordt aangeboden in de vorm van sheets, apps of als onderdeel van een (gratis) te bezoeken website.

Vooral bij jonge kinderen en tieners is de rol van de opvoeders erg belangrijk. Door te stimuleren, waarderen en ondersteunen kunnen ze een niet te onderschatten bijdrage leveren aan een goede ontwikkeling van de leerling.

beginner2